geaardheid

Gisterenavond trilde ik mee op de vibratie die in woorden wordt vertegenwoordigd door het Nederlandse woord 'geaardheid'.
Ik voelde daarbij de diverse aspecten en ervaringslagen die dit concept kent.

Dat was een interessante ziels-conversatie, waarin de ogenschijnlijk 'dubbele' betekenis van het woord geaardheid zich transformeerde tot een oscillerend zeer verwant begrip, als je ernaar kijkt op een andere golflengte.... (non-Hertizaan, waarschijnlijk)

Huh?

Nou, zo is er de context van ' sexuele geaardheid'.... ofwel.. op welke gendertype je 'valt'.
En zo is er de constatering of een elektrisch systeem wel of niet geaard is.... voor zijn piekbelastingen een veiligheids-mechansime, een lijntje, heeft aangesloten op de aarde. Een gedachtenlijn die ook in spirituele kringen wordt gebruikt in die richting.

Het beeld komt daarbij op in alle gevallen van een soort lineaire bedrading die een (1) richting aangeeft en gaat over 'spannend/spanning' en hoe je ' bedraad bent', en energetische opwinding

In de afgelopen dagen is het beeld binnengezeild van een heel ander type '(op)winding', met tegendraadse elementen die samen een heel ander type samenspel aangaan en ook totaal andere krachten en effecten, veroorzaken.

Zoals zo vaak, voelt het niet passend om te proberen dat beeld, dat inzicht in woorden te proberen te vatten en ' uit te leggen'.
En dus maak ik weer een soul link in een plaatje.


Heel aardig om te vermelden is dat ik wist dat dit blog stukje in het Nederlands gesteld moest worden, vanwege de Nederlandse taalaspecten.
Maar toen ik ik afvroeg wat geaardheid eigenlijk is in het Engels, in de zin van sexuele voorkeur, moest ik wel lachen... orientation.

Verwant aan het ook in het Nederlandse begrip oriƫntatie.. hoe je je orienteert.

En daar, kwam natuurlijk het besef...... he, ik heb het steeds over moreel kompas, een hulpmiddel in jezelf om je mee te kunnen oriƫnteren in het navigeren in het leven.
En dus... kent de 'draad' van dit blogstukje een Engelse versie, die net even wat anders opgewonden zal zijn en samen met deze Nederlandse een non-Herziaans spanningsveld kan opwekken ( all being well).




Reacties