deep vision puzzle

Nadat ik mijn vorige twee blog posts van vandaag had geschreven, ging ik even buiten aan de wandel.

Daar realiseerde ik met met een glimlach dat ik gisteren nog iets heel toepasselijks had gekregen ' om mee te spelen'.
Behalve de stapel boeken, waar ik Jill Bolte Taylor's meteen uit had gepikt om aan te beginnen, was ik ook in de gelegenheid gesteld om in een stapel puzzels-die-naar-de-kringloopwinkel-zouden-gaan te kijken, waar ik uit mocht pakken wat me aansprak.

Ik koos er een stuk of vijf, waarvan eentje duidelijk anders is dan de rest.
Het plaatje op de doos 'stelt namelijk niets voor', het is een zich herhalend vrij abstract patroon van slechts een handvol kleuren.
Een stuk lastiger puzzelen dus, dan als het iets concreets voorstelt wat je in een oogopslag herkent.

Ik realiseerde me op de wandeling dat ik vanmorgen juist over een puzzelfragment uit Jill's boek had geschreven, waar ik iets uit te voorschijn zag komen, als ik ' dieper keek' (dieper invoelde in de resonantiewereld, voorbij het beeld van de woorden).
En.. dat volgens ' de aanwijzing op de doos' er een dubbeldeksvliegtuig te zien zou zijn in ' deep vision'.

Dubbeldeksvliegtuig? So what?
Nou, als je rondkijkt in mijn kamer in de 'school' hier op het terrein, dan zie je dat het daar een centre-piece is!
Ook op het schild wat ik van de resonantie-eilandengroep 'Joy' heb gemaakt, staat een dubbeldeksvliegtuig afgebeeld... een beeld wat 'mij past' over hoe ik mijn geest graag gebruik en welke 'perspectief ik daarmee kan bewerkstelligen.

Opvallend detail, toen ik net de doos opende om er een foto van te maken.
De stukjes zitten nog geseald in de doos. Ofwel... deze puzzel ( hoewel overduidelijk afkomstig van een groot puzzelliefhebber, gezien de hoeveelheid aanwezige puzzels) noopte kennelijk niet tot werkelijk maken door de vorige (Engelse) eigenaar.

Waarom niet?
Zo'n puzzel is te  'intimiderend'?
Zou het kunnen zijn dat je ' aan het voorbeeld op de doos' hier 'niets' hebt?
Wat het 'meer werk' maakt, meer geduld en toewijding vraagt, ook al heeft het 'maar' 500 stukjes ( de meeste andere 'reguliere' puzzels hadden er vaak 1000)?

Reacties