empathisch vermogen

Ik realiseer me dat eigenlijk alles:
  • waar ik tegenwoordig over schrijf
  • waar ik naar wijs en 
  • waar ik aan refereer en 
  • waar ik mee speel en dagelijks mee experimenteer
  • wat ik bestudeer omdat ik er eindeloos door gefascineerd  ben....
 .....is het 'empathisch vermogen' van een levend systeem.

Zoals je ook ' zwaartekracht', ' of ' koopkracht' of ' trekkracht' en/of een van de vele andere krachten in dit Universum kunt bestuderen.

Een heleboel dingen zijn mij wel duidelijk uit mijn observaties.
In een woordgrapje gevat is het 'best lollig' aan de oppervlakte, maar niet al te ver daaronder ligt nogal een pijnlijke realiteitslaag, waar maar weinig mensen uit de categorie ' die ik persoonlijk ken' toe genegen zijn om op in te voelen, te erkennen en (vol) op mee te resoneren.

Momenteel is er meer sprake van EM-pathologische krachten, dan van EM-pathische krachten.

Dat de inrichting van onze 'technische' stroomsystemen ( van elektriciteit en water......) de (interne) stroomdynamiek van energie en informatie nadelig ( ten opzichte van wat natuurlijk 'afgestemd' en (in-)geregeld  is) beïnvloeden, is mij wel duidelijk.
Dat daarbij het empathisch vermogen van de deelnemers aan een systeem (nadelig) wordt beïnvloedt, ook.
Het empathisch vermogen is het direct geschakelde energie-in-bewegingssystreem (e-motion) , waarlangs energie en informatie op zeer hoge snelheid ( instantaan, zou best eens kunnen) op de 'aan' geschakelde onderdelen van het dynamische systeem wordt overgebracht waardoor diegene ' in bijpassende beweging' wordt gezet ( 'is being ' moved') via helder 'begrip' van wat er 'speelt', waar dan ook in het systeem.

Ik vond het aardig om te zien dat, hoewel het begrip empathisch vooral bekend is uit de menselijke gedragskunde, de 'softe sector'..... het ook voorkomt in de 'harde' wereld van de fysieke natuurkunde, waarbij er over materialen gesprekken wordt in een context.

Reacties