nibiru


Gisteren begin ik in een boek te lezen over graancirkels.
Hoewel ik er open geïnteresseerd aan begon, sloeg de schrijver al snel een richting in waarin ik merkte dat ik 'afhaakte'.
Ik waardeer zijn passie voor het thema, ben onder de indruk van alles wat hem van alle kanten bij zijn onderzoek aangereikt werd en hem hielp inzichten te verwerven in de achtergronden van het fenomeen graancirkels, wat hem kennelijk mateloos fascineert.
Wellicht komt dat omdat ik zelf niet zo heel veel met (gegoochel met) getallen heb of nooit een graancirkel van dichtbij heb bekeken, maar in ieder geval werd zijn geestdrift voor alle steeds terugkerende getallen in allerlei bronnen die wat hem betrof boven alle twijfel verheven op de eenduidige ontcijfering van een boodschap van ' de goden' wezen, niet op mijn overgedragen.

Hij sprak over een aantal boeken die hij had geraadpleegd en de naam van een planeet X (ook Nibiru genoemd) viel.

Opvallend is dan dat ik vandaag mijn e-mail lees en bij het uitloggen uit mijn account opeens in de lijst met nieuwsberichten iets zie over Nibiru.
Volgens een persbericht zal de nu nog onzichtbare planeet Nibiru nu snel zichtbaar worden en op 23 september met de aarde in botsing komen. Armageddon-achtige taferelen.. het einde der tijden.

Ik dacht daar zo op mijn wandeling, onder de paraplu, eens losjes wat verder over na.
Als (nieuwe) dingen en begrippen meermaals binnen 24 uur op mijn pad komen, ga ik er toch even mee spelen.

Stel nou eens...... dat het compleet  'waar' is?

Tja, ik haalde daar nogal mijn schouders over op.
Als het zo is, zullen 'de goden' vast niet aan mij vragen wat ik daar nou van vind en of ik daar wel 'klaar' voor ben of het met een doomsday-scenario eens ben.
Einde van de wereld, einde van de mensheid, einde van mijn leven?
Tja, in een 'knal' lijkt me toch al fijner dan eerst oud moeten worden met gebreken en dan via een lang ziekbed er langzaam tussenuit piepen. En, persoonlijk ben ik niet zo bijzonder onder de indruk van ' de mensheid'. Dus, zo heel erg jammer lijkt het mij voor het Universum niet als die soort met zijn habitat in een swoop  'opgeheven wordt'.

Mocht 'dood' gevolgd worden door het 'grote niets'.. tja.. dan merk ik daar toch ook niets meer van.
Mocht 'dood' niet bestaat en gevolgd worden door een volgende fase in bewustzijnsontwikkeling.. tja...dan merk ik dat wel als ik door dat 'deurtje' ga. Toch?

Stel nou eens.. dat het compleet niet waar is?

Tja, dan staan we op 24 september gewoon weer op en is er niets noemenswaardigs veranderd.
Weer een ' internet hoax' naar de prullenbak verwezen.
Het zou de eerste niet zijn.

Ik merkte dat deze optie bij mij op een zekere ' teleurstelling' resoneerde.
Dat er 'niets noemenswaardigs echt wezenlijk veranderd' in de maatschappij/ menselijke wereld in een richting die ik zelf als 'prettig' herken, is al zo lang zo.
Begrijp me goed, mijn animo om dood te gaan is vrij klein. het is juist mijn animo om voluit  te kunnen leven, op een manier die mij past,  waarin ik mijn talenten voluit kan benutten, maar dan nu ook samen met werkelijk likeminded anderen.... is wel erg groot.
Dus, ik kijk eigenlijk wel uit naar een flinke omwenteling die de mensheid flink uit hun routineuze uitgesleten paden opschud.

Stel nou eens..... dat het in grote lijnen een hoop waarheid bevat, maar niet al te letterlijk genomen dient te worden.

'De goden', (voor wie het bestaan van een dergelijke entiteit erkend) zo lijken zeer vele uiteenlopende bronnen er wel over eens te zijn, 'spreken in tongen' over abstracte zaken, in een taal die niet helemaal ' de onze' , die hoofdzakelijk uit woorden en lineaire verbanden bestaat.... toch?

Ik ben nogal geporteerd van het godsbeeld waarin het geen entiteit 'buiten' ons is, maar dat wij er allemaal deel van uitmaken en dus.... wel inspraak hebben.

Kortom, ik ben even mijn persoonlijk berg Olympus opgewandeld en heb eens gekeken welk view-master uitzicht mij nou zou bevallen.

Dat was niet zo moeilijk.

Dit is de Nibiru-variant die mij wel lollig lijkt en aanspreekt.
Een stuk minder gewelddadig.

De context is het idee dat ons Universum een ' computerachtig ' fenomeen kent,  het collectieve bewustzijn, waar alle ervaringen van de 'gebruikers' in opgeslagen worden ( in een programmeertaal op basis van resonanties, pure energetische-vibratiepatronen).

Nu heb ik 10 jaar in een een openbare bibliotheek gewerkt aan projecten waarbij webbased informatiemanagementsystemen werden ingericht, onderhouden en vernieuwd.

Stel nu eens dat De Aarde..... tot nu toe draaide op het resultaat van het project 'het collectief bewustzijn 1.0' is en Nibiru/X de werktitel van de opvolger ' het collectief bewustzijn 2.0'.
Zoals je eerst 'web 1.0 had, met vooral linaire html-pagina's, wat is ingehaald door web 2.0 met database-gestuurde non-lineaire webpagina's die 'on the fly' worden gecomponeerd op basis van de zoekcriteria van de gebruiker.

Als betrokkenen bij projecten waarbij een bestaande 'website' totaal omgebouwd zou gaan worden (en alle informatie  in een keer 'goed' (geconverteerd, in jargon) moest worden , werkte de projectgroep naar een D-day to.
Op een bepaalde dag zou de 'oude website' uit de lucht gaan en onmiddellijk vervangen worden door een geheel nieuw versie, met een heel andere look&feel en nieuwe functionaliteiten. 
Zo'n D-day kan dan intern wel bekend zijn en ook best een paar keer naar achteren verzet, als blijkt dat het er nog niet klaar voor is. Maar tegen de tijd dat ' het publiek' er massaal van op de hoogte wordt gesteld, is de kans wel erg groot dat de voorbereidingen zover gevorderd zijn dat die datum ook geëffectueerd wordt.
(Maar ook grote softwarebedrijven hebben wel eens een 'live gaan' van een ingrijpend nieuwe versie toch nog uitgesteld over de aangekondigde datum heen, asl er nog teveel en cruciale bugs inzaten)

Daar gaat een hoop denkwerk, testwerk, proefruns en..... simpelweg weggooien van overbodig geworden data aan vooraf. Het nieuwe moet eerst ontworpen worden! En goed getest of het wel naar behoren werkt.
Want, na D-day, is er geen weg terug meer. Dat is een hoop werk, wat verzet moet worden. De hele datavoorraad moet doorgeploegd, uitgemest, gecheckt, opnieuw gelabeld en geconverteerd worden.
Natuurlijk kun je dan in het nieuwsesysteem weer verder en altijd nog dingen bijstellen en aanpassen.
Ontwikkelingen gaan door.
Maar het is als een grote verhuizing van je huis.. alles wat je weet niet meer nodig te hebben.... ga je niet meenemen. Dit is de kans op een verse start, met accurate info en nieuwe, beter werkende 'spullen'.

Wat nou als Nibiru helemaal geen planeet is die in botsing komt met de Aarde, maar het nieuwe meta-fysische besturingssysteem van het collectieve bewustzijn is.
De ' aarde' (as we know it) wordt dan weliswaar weliswaar 'weggevaagd', om inderdaad nooit meer naar terug te keren, omdat het systeem duidelijk tegen zijn beperkingen aan het aanlopen is.
Maar we zijn dan gewoon de gebruikers van het nieuwe bewustzijnsbesturings systeem Nibiru, of system X.

Nieuwe look& feel (erg simpele  intuïtief te gebruiken, dit keer, een stuk minder' knoppen') .
Maar we staan op 24 september gewoon weer op, schakelen ons bewustzijn ' aan' en zien een heel andere interface op de wereld, veel interactiever, met meer creatieve en mogelijkheden om dingen naar je eigen smaak en voorkeuren en stijl eenvoudig aan te passen, zonder diepgaande bewustzijnsprogrammeer kennis te hoeven hebben.

Kijk.. mij lijkt dat nou wel een erg prettig D-day scenario.
Ga ik eindelijk al die mooie gebruiksvriendelijke vrolijke speelse features en intuïtieve zoekfuncties van het collectieve bewustzijn, waar ik al zo lang bijna dagelijks over schrijf , omdat ik ze ken en al kan gebruiken gebruiken ( kennelijk in beta- versies, om uit te testen  en bugs uit te halen) en ze mee-maak , als lid van de meta-fysische Open Source taakgroep binnen dit project, echt in werking zien, bij  het algemene publiek.

De reden waarom de mensheid dop de wereld de laatste jaren zoveel hele vreemde  'bugs' vertoont?
De meeste bewuszijnsprogrammeerontwikkelcapaciteit is de laatste jaren in  in project X gaan zitten!
Want als je weet dat je naar een nieuws systeem gaat verhuizen.... dan doe je alleen de hoogstnoodzakelijk onderhoudsklussen aan het oude, wetende dat het 'vernietigd' gaat worden.


Reacties