numerologische pirouette


Na het afronden van mijn vorige dansroutine, maakt ik even 'pas op de plaats'.
Daar kwam nog een grappige en elegante  'move' uit tevoorschijn.

Ik vroeg me iets ' onzinnings' af, namelijk of je numerologisch ' in sync' kunt zijn met jezelf in de tijd.

Huh?

Nou, jaren worden geteld in een vast ritme.
We zijn nu in 2017 ( 2+ 0+1+7 = 10 = 1+ 0 = 1)
Wie dit jaar geboren wordt, telt een jaar later de leeftijd van '1'.
Maar ja, zodra jij die 'stap' zet, zo'n 365 dagen later, dan is het jaar numerlogisch alweer een tel vooruit gesneld 2018 ( 2+ 0+1+8) = 11 = 1+1 = 2 ( als je even voorbij gaat aan het 'mastergetal')

Ik vroeg me dus (speels) af of er geboortejaren zijn waarbij je wel numerologisch exact in de pas loopt met de tijd.

Lukraak probeerde ik een aantal geboortejaren uit, maar nee, ik kwam steeds uit op het numerologisch niet synchroon  lopen.
Maar net voordat ik besloot dat het 'dus' niet kan ( helemaal los van de vraag hoe 'erg' dat is), kreeg ik een brainwave.
Als je geboortejaar het jaar 'nul' is.... dan loop je wel volledig 'in sync' met de tijd!
Dan is er geen verschil en ben je precies ' op de tel' numerologisch 'in sync' met de maatvoering van de tijd.

Voor een begaafde danser/musicus is 'precies in de maat zijn' nogal eens wel de moeite van het nastreven waard......

Prettig dus voor de bekende abundancer J.C. van Nazereth, wiens geboortemoment ook geboorte gaf aan onze jaartelling, in ieder geval binnen die culturele contexten waar aan die gebeurtenis significantie is toegekend.
(En ook daarvoor geldt dat de meeste bronnen het er ook nog eens over eens zijn dat 'ons jaar nul' wellicht niet het exacte geboortejaar van deze man was.. ach ja.... wat is dan het kalibratie-ijkpunt he... en ach ja.. hoe erg is dat weer om daarover van inzicht te verschillen?)

Helemaal opgaand in dat idee dat je echt in sync bent met ' de tijd' als je geboortejaar het absolute jaar nul zou zijn, het absolute beginpunt, lachte mijn ziel mijn bewustzijn met een grote grijns toe. Spong ' uit het niets' hoog een gat in de lucht en draaide daar voor mijn ogen opgetogen een vrolijke elegante technisch tot in de perfectie uitgevoerde pirouette!

Natuurlijk!

Esoterische bronnen zijn het er nogal over eens.. we vormen met zijn allen (energetisch) 1 bewustzijn en de activering/geboorte van die ene-ziel-met-vele-zich-ontwikkelende-aspecten is 'geboren' in de oerknal .. het absolute begin ook van de tijd.
Ongeacht wanneer dat nou precies was gemeten in jaartallen en ongeacht hoelang je denkt of observeert dat een 'jaar' eigenlijk duurt ( waar wetenschappers het wel over eens zijn dat dat nogal relatief is van waar je je bevindt in het tijd-ruimte continuum).....dat is het nulpunt, het beginpunt, het ijkpunt.

De ziel is daarmee 'dus' altijd numerologisch in sync met 'de tijd', precies 'op de tel', zet het de volgende stap in de ontwikkeling.

Uit die abundance-move-redenering volgt dan ook, dat wie zich identificeert met het zijn van zijn ziel en de ziel de leiding geeft over de hele equipe body-mind-soul, synchroon loopt ( nee, danst)  op de maat van het Universum.. ook (en dat doet 'ie) als die maatvoering veranderd.

Tja...(mooi!)

Grappige corsage op deze move is een zinnetje wat me gisteren opviel in het Numerologie boek, waarin de schrijfster aangaf dat de wiskunde een enorme stap voorwaarts  maakte op het moment de 'nul' zijn opwachting maakte in de gelederen van de getallen en er rekening mee gehouden werd/mee gerekend werd.


Reacties