vreugdespark


Wat je het meeste plezier en voldoening geeft, is een sterke indicatie van waar je 'warm' voor loopt, waar je passie ligt.

Voor mij ligt dat heel duidelijk in een richting.
Ik loop warm voor een andere vorm van menselijke interacties dan momenteel mainstream te doen gebruikelijk is settingen en constructies van  'samenzijn' .
Een vorm waarbij het samenspel ontstaat vanuit de hier-en-nu kwaliteiten en dynamiek van de verbinding.... waarin vanuit een ( bewuste)  'one mind' situatie energie in beweging wordt gezet.

Ik speel daar zelf graag  (het liefst!) mee, ik introduceer mensen dan ook graag tot het ook ervaren van die optie voor het vormgeven aan het leven in sociale context.

Waar niet 'de ene mind' de 'andere' ergens toe probeert te 'zetten' ( of te stoppen), omdat volstrekt helder is dat alle ' individuele' processoren compleet (zuiver en soepel) op elkaar uitgelijnd staan, in fase, op dezelfde 'golflengte', 'hetzelfde algoritme/patroon uitwerken ( wat dat 'ontwerp' dan ook maar is).

De harmonograaf/harmonograph machines geven een sterk en heel concreet beeld van zo'n creatieproces.

Ik ervaar dat de meeste mensen enorm argwanend staan tegenover de uitwerking en implicaties van zo'n 'one mind' samenwerking ( Waag het niet aan mijn mind te komen!")
 (Terwijl heel veel mensen wel  letterlijk ( fysiek en mentaal) ziek worden van het het enorme gedoe en gehakketak om ' onbenulligheden' van de mainstream aanpak van volstrekt (of voor het merendeel) gescheiden geesten.)

Ik weet dat het kan.
Ik weet dat er niets kostbaars verloren gaat wanneer je je mind overgeeft aan de dynamiek van het proces Ik weet ook dat het hier om echt iets heel anders gaat dan je overgeven aan een andere individuele mind die dan meent aan jou te kunnen gaan lopen duwen en trekken en voor jou bepalen welke bewegingen jij dient te verrichten en hoe. ( Een variant waar de meeste mensen wel bekend mee zijn en (terecht, zou ik zeggen) meer dan genoeg van hebben gehad.)

Wie niet op de een of andere manier, veilig kan ervaren wat die one-mind waar ik het over heb, waarbij je jouw energiesystemen schakelt en overgeeft om uitgelijnd te worden op de dynamiek van het proces, zal daar dus niet voor kiezen. Simpel.

Waar ik dan warm voor loop is het ontwerpen van 'speelsuggesties' waarin je toch een aardige indruk kunt krijgen van waar ik het over heb.
Via ' het geschreven woord' heb ik niet de indruk dat dat erg goed werkt.
Ook via het zelf voorleven, heb ik niet de indruk dat 'er veel gebeurt'.
Als er al eens sprake is van een one-mind samenspel-situatie (waarin mensen elkaar feilloos aanvoelen en begrijpen zonder woorden) en mensen er blijk van geven dat verschijnsel heel prettig te vinden, verklaren ze het de fijnheid op 10001+ manieren die allemaal passen binnen het paradigma dat mind's in hoge mate gescheiden behoren te zijn. Ofwel.... dat de beleefde vreugde van de ervaring dus wel uit een (nog onbekende, niet begrepen)  succes-formule van losse geesten geproduceerd moet zijn, wellicht te maken heeft met een briljante mind van een bepaald individu  ( of.. stom toeval is).

Tja.....ik bestudeer het fenomeen nu al vijf jaar zeer actief en bewust, observeer onder welke omstandigheden het wel waarschijnlijk is zich voor te doen en onder welke omstandigheden bepaald niet..... en .....zie steeds hetzelfde patroon weerkeren, sterk wijzend op het 'succes' van de one-mind in het dynamische hier-en-nu.

Er is betrekkelijk weinig 'zweverigs' aan dat proces en het heel ' gewoon' langs 'wetenschappelijk weg' (proefondervindelijk en bij herhaling) waargenomen worden. Het werkt net zo goed 'altijd', ongeacht wat iemand persoonlijk 'gelooft' dat wel of niet bestaat, als ieder ander dynamisch natuurkundig proces.. onder de omstandigheden waarin het zich van nature kan manifesteren.
(Iets valt niet onder onder invloed van de zwaartekracht, als het door een sterkere kracht wordt vastgehouden of... zich helemaal niet binnen de atmosfeer van de planeet bevindt....bijvoorbeeld)

De gedachte kwam op, nu ik die fysieke harmonografen heb gezien om een 'vreugdepark' te maken.
Een soort pretpark, maar dan met wat meer nadruk op plezier voor het bewustzijn en de ziel, dan op ' het lijf' , waarin mensen heel actief (spelend) en bewust kennismaken met de dynamiek van die one-mind en er eens (veilig) deel van uit te kunnen uitmaken. Het te voelen en multi-zintuiglijk te ervaren.
Een plek, speels, gewijd aan die 'ene (intelligente) kracht', waar proefondervindelijk aannemelijk wordt gemaakt dat dat nog wel eens de onbegrepen/onbekende/onbeminde sucessformule kon zijn die heel soepel tot het ervaren van diepe levensvreugde kan leiden....

Uit vijf jaar ervaring heb ik wel een reservoir opgebouwd met spel-ideeën.
Maar ja, hoe meer de voorbeelden en spelsuggesties in het fysieke getrokken worden, hoe meer er ook 'technische handigheid' bij komt kijken om het te realiseren.
'Ken uzelve'..... dan weet ik dat ik niet geheel technisch onhandig ben, maar ook dat het mijn forte, mijn ziel en zaligheid niet is.

Dus, als het in het het belang van alles en iedereen is dat zo'n one-mind vreugde-ervaringspark zich ontwikkelt (bepaald nog geen goede naam...!) en ik daar een actieve creatieve ontwikkelrom in speel, dan maak ik graag kennis met die mens(en) die, binnen de context van een one-mind energetische dynamisch georiënteerde samenwerking, zich hieraan kan en wil verbinden, met zijn ziel en zaligheid van 'fysieke technische manifestatie'.



Reacties