F16


Ik ben een compositie aan het uitwerken, waarin 'ik' het bovenstaande vliegtuig bestuur voor demonstratiedoeleinden van 'geavanceerde technieken om een samenleving op hoge snelheid mee van de grond krijgen', voor humanitaire doeleinden .

En ja.... een bulderende leeuw die op hoge snelheid op je af komt.... ?
Een laagvliegende gevechtsvliegtuig wat duidelijk niet in de normale camouflagekleuren van je eigen land is gespoten wat maar boven jouw veldje steeds rondjes vliegt en steil optrekt en andere vreemde rollen ' on the fly' beschrijft?

In de bunkers...toch!?
Sluit ramen en deuren, houd je stil als een muis en wacht tot het vanzelf weggaat?

Tja, dat is wel vaak de reactie als ik op F16 snelheid opereer op mijn (speelse!) humanitaire missies....
Maar ja, sommige vredesmissies kun je gewoon niet voor elkaar krijgen door een zacht piepende houten kruiwagen vol geraniums voort te duwen.......?

In het stuk land ik mijn F16 ook na een technisch hoogstaande (keiharde) display-vlucht, taxi naar het platform, open mijn cockpit, schakel de motor af, zet mijn helm af en voer rustig, kalm een gesprek, waarin ik mijn visie geef op wat er komt kijken bij het besturen van 'samenleven' en ik zoom daarbij e ven expliciet in op de kwaliteit van de brandstof waar we  'de samenleving' dagelijks mee van de grond proberen te krijgen.

"Er is een aspect (van 'vliegen' = 'samenleven') waar ik hier wel even heel expliciet de aandacht op wil vestigen.
De brandstof waar we onze maatschappij op laten lopen is doorgaans van inferieure  kwaliteit.

De energetische brandstof, ‘angst’ is van een te laag octaangehalte om werkelijk voldoende power mee te kúnnen genereren om de samenleving wezenlijk mee op te tillen. Het wordt nogal eens als een vorm van ‘motiverende smeerolie’ bewust toegevoegd .. het is ook gemakkelijk en goedkoop … maar.. het maakt de samenleving stuk. ( of Engels ‘stuck’)
Bij het veel verwerken/verbranden van ‘angst’  komen namelijk zwaar vervuilende, slecht op recyclebare restproducten vrij, die de  sociale  (atmo)sfeer energetisch verzieken, waardoor het leven op de aarde, veel  ‘zwaarder’ wordt belast dan prettig en zelfs maar nodig is.

De angst voor “op grote schaal escalerende problemen die wel eens gevolgen zouden kunnen hebben waarvan het leed niet te overzien is”, vormt  een vieze energetische demobiliserende smog-laag die het zicht volstrekt belemmert op de excellente mogelijkheden en oplossingen die zich in het hier-en-nu bevinden op een schaal die voor een ieder prima te overzien is en met geringe inspanning tot expressie gebracht kunnen  worden.

Die intermenselijke brandstof is bij iedereen bekend en kan overvloedig voorradig zijn.

Maar geméngd met ‘angst’ geeft het zeer gemengde effécten.
Door rotte ervaringen met de effécten van die mix…. is het ‘vliegen’  bij nogal veel mensen in een ‘suspect’  daglicht komen te staan en gaat men ertoe over om dan maar ‘aan de grond te blijven zitten’ .

Terwijl meer vliegen,  gebruik makend van  zuivere brandstof de wijzere keuze is, waarmee je (samen) echt hóger komt, vérder en veel méer kunt bereiken met veel minder kosten en zonder bijkomende schade.

Die hoog octaan zuivere brandstof van het samenleven is een mix van  ‘liefde voor het leven, volle aandacht  en toegepast begrip”."

(-:

Reacties