z-elf ontmoet z-elf



Het is vandaag 11-11.
Afhankelijk van je historische achtergrond resoneert die datum op een wat andere aanvlieghoek van 'licht en vreugdevol'.

In 2016 schreef ik een blog over z-11 bewustzijn.
Numerologsich vormt mijn officiƫle geboortenaam een 11.
In 'shift of consciousness' kringen wordt aan het opduiken van 11:11 op cruciale momenten betekenis toegedacht.

Boeit dat erg?
In zichzelf niet, vind ik.
Maar in praktische zin merk ik wel dat er het een en ander aan z-11 historie vandaag aangestipt wordt in mijn bewustzijn, wat mijn 'reflectie' aanzwengelt.

De meest vermeldenswaardige reflectie voor deze blog post is de historie van de afgelopen 24 uur.

Ik bekeek gisteren via de live-stream van BVN via internet De Wereld Draait Door.
Daar zag ik een item, wat ik mooi vond, betekenisvol ook.

Hoe lang deze link actief blijft.. dat weet ik niet, maar hier staat, nu ik dit schrijf, de aflevering.
Bij 39" begint de 'tekenles' die Siegfried Woldhek verzorgd met Matthijs van Nieuwskerk en Marc-Marie Huybrechts. (tot 43"44')
Daar wordt 'live' verslag gedaan van wat ' leven in het nu, met je volle aandacht' ( hoe het 'gedacht wordt te horen, losgelaten) , onmiddellijk voor een, voor iedereen waarneembaar effect oplevert.
(Geef de effecten die je zoal waarneemt zelf maar een naam.....)

(De aflevering biedt trouwens ook voldoende aanknopingspunten, bijvoorbeeld in het #metoo item, om te zien hoe afwezig dat effect is als er over het niet-hier-niet-nu gepraat wordt.)

Enfin... ik had nog niet eerder van Siegfrid Woldhek gehoord en besloot me wat verder te verdiepen vanochtend in deze 'master' in de essentie van een mens weergeven,vertrouwd met een wijd scala aan technieken.

Ik stuitte daarbij op deze Ted Talk van hem:




Wat opvalt voor een geoefende Ted Talk kijken...... dit is een hele korte!
(Iets meer dan 4 minuten)

Gek genoeg.... (?) .... ontroerde deze Ted Talk mij enorm.
Vanwege het kunnen zien van Leonardo's gezicht?
Nou, laat ik het zo zeggen dat mijn behoefte daaraan zich dan wel heeeeeeeeeel erg in mijn onbewuste al die tijd had afgespeeld, dan...
Nee, ik zoek het een laagje dieper, waar de 'master' zijn wijsheid zo schoon en helder reflecteerde.
Minstens 3 master-verbeelders....:
  •  'The Creator'(1)  in esoterische zin, 
  • 'Leonardo Da Vinci' (2) ( die een zeer nauwe band onderhield met 1) en 
  • Siegfried Woldhek (3).


'Doe' hetzelfde filteren eens met alle 'momenten' die je in het leven hebt (mee-)gemaakt en actief hebt geregistreerd. 

Om zelf een 'selfie' te kunnen tekenen of schilderen, zonder de hulp van een fotocamera, maar met een spiegelend oppervlak, moet je een compositie kiezen van 3/4 tot recht-van-voren.
'Een 'en profile' maken ... kan immers alleen als je door de ogen van een ander kijkt.' 

--- Een profiel (aan-) maken... kan dat ook alleen maar als je door de ogen van een ander kijkt?
--- Hoe je (aantrekkelijk)  overkomt' in 'the picture'... van een ander?!

Valt het je dan mogelijk op dat (alleen) daar waar je met 'profilering' totaal niet bezig was, je authentieke zelfgemaakte 'selfie' naar voren komt?!

Enne.... zijn de mooiste momenten niet ook de momenten waarin je  met  3/4 tot heel 'je aandacht' aanwezig was en echt waarnam, aanraakte en aangeraakt werd door wat er werkelijk was in het hier-en-nu van de situatie?
(Zijn de momenten waarin je compleet met je hele hebben en houwen aanwezig was, ook niet de momenten waarin je weet recht in het gezicht van The Creator (1) te hebben gekeken...?)

Heeft dat 'zelf' zich ontwikkeld, net als met de drie portretten van Master Leonardo?

(-: 

Reacties